loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسماعیلیه (مجموعه مقالات)

ناشر مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب

نویسنده گروه مذاهب اسلامی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 696

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76681 10003022
400,000 380,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تا نیمة قرن بیستم، اسماعیلیان را تقریبا منحصرا از روی مدارک و شواهدی که دشمنانشان فراهم آورده و یا جعل کرده بودند می‌شناختند. در نتیجه، انواع افسانه‌ها در میان مسلمانان و نیز جوامع غربی دربارة تعالیم و کارهای اسماعلیان شایع بود. با کشف و مطالعة آثاری بی‌شمار متون اسماعیلی اصلی که در مجموعه‌های خصوصی هند، آسیای مرکزی، سوریه (شام)، یمن و دیگر مناطق محفوظ‌ مانده بود، انکشافی در بررسی‌های اسماعیلی پدید آمد. بسیاری از این متون از سال 1950 ویراسته، ترجمه و منتشر شده است و به این طریق به پیشرفت چشمگیر تحقیقات جدید اسماعیلی کمک کرده است. کتاب حاضر جنبه‌هایی از تاریخ و اندیشة اسماعیلی در سده‌های میانه را دربرمی‌گیرد. نگارندگان طی مباحث مختلف کتاب، وجوه و مراحل مختلف تاریخ اسماعیلی را به بحث می‌گذارد و سهم اسماعیلیان قدیم و نیز اسماعیلیان بعد را در فرهنگ اسلامی توصیف می‌کنند. برخی از فصول کتاب دربارة شخصیت‌های فرقة اسماعیلیه مثل صباح است و فصول دیگر، اسماعیلیان را در متن جوامع مسلمان سده‌های میانه نشان می‌دهد. علاوه بر آن که روابط میان اسماعلیان و صلیبیان را از نو بررسی می‌کند و اسطوره‌ها و افسانه‌هایی را که از این ارتباط دربارة اسماعلیه پدید آمده است، از دید تحقیق مجدد می‌گذراند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما