loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حمید معصومی نژاد، رم

ناشر سروش

نویسنده آلساندرا مولاس

مترجم حمید معصومی نژاد | داوود عباسی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76703 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

الساندرا مولاس، روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی، آزار و اذیت های پلیس و دستگاه های امنیتی ایتالیا علیه خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در رم و ناگفته های حمید معصومی نژاد را در دوران حبس در زندان رم به رشته تحریر دراورده است.
نویسنده ایتالیایی با تاکید بر نگاشتن کتابی استوار بر روزنامه نگاری تحقیقی می نویسد: با تلاش زیاد موفق شدم برای نخستین بار با حمید معصومی نژاد که خبرنگاری حرفه ای و فردی صبور و راسخ است مصاحبه اختصاصی انجام دهم که از خلال آن، پرده از جنبه های مختلف دستگیری و زندانی شدنش برداشته می شود و نور جدیدی به آن می تابد.
آلساندرا مولاس که برای نوشتن این کتاب یک سال وقت صرف کرده است، می گوید: «من به همراهی حمید معصومی نژاد، از آن سال های دور عبور کردم و تمام مدارک موجود و مرتبط با پرونده و اتهامات نسبت داده شده به وی را که یکی از موارد سنگین آن مامور ارشد اطلاعاتی بود، مطالعه کردم».
وی در ادامه می نویسد: «من با تلاش زیاد موفق شدم برای بازسازی واقعی ماجرا از کمک معصومی نژاد برخوردار شوم که پس از دستگیری و زندانی شدن و تحمل شرایط سخت و تحمل دو ماه حبس در سلول انفرادی، آن هم در پائین ترین وضعیت رعایت حقوق بشر، تفکرات و احساسات خود را در این رابطه بیان می کند». از خلال سطور این کتاب می توان به تراژدی فردی پی برد که با علم و اعتقاد به بی گناهی خود مجبور است با بی رحمی و سنگدلی و ظلم زندان روبرو شود و امروز نیز پیامدهای این ماجرا همچنان بر زندگی وی سنگینی می کند.

نویسنده کتاب یادآوری می کند: «حمید معصومی نژاد با وجود این مشکلات به کار و زندگی در ایتالیا ادامه می دهد. این خبرنگار ایرانی نه تنها در کشورش در نزد مردم از شهرت و محبوبیت فراوانی برخوردار است بلکه در ایتالیا نیز تا اندازه زیادی شناخته شده و از احترام همکاران ایتالیایی و خارجی اش برخوردار است که شماری از آنها با کمال میل حاضر شده اند در مورد این خبرنگار پرتلاش ایرانی در این کتاب اظهار نظر کنند». خانم الساندرا مولاس در این کتاب با ذکاوت، واقعیات و تناقض های موجود در نظام غرب را که این بار در قالب اتهاماتی پوشالی به یک خبرنگار ایرانی ظاهر شده در برابر خواننده قرار می دهد و او را به تامل و تلاش برای یافتن حقیقت ترغیب می کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: « پس از اینکه تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم، شروع به تعقیب حمید در مراحل مختلف کارش کردم تا بتوانم ویژگی های منحصر به فرد وی را در خبرنگاری و روزنامه نگاری مشاهده کنم و بتوانم نکته های جذاب را دراین صفحات برای شما روایت کنم. خیلی خوشحال بودم چرا که حین انجام این کار متوجه شدم که در پسِ چهره این خبرنگار توانا، شخصیتی نهفته است که دارای ویژگی های انسانی فوق العاده و دیدگاهی کاملا مثبت از زندگی است؛ همین هاست که به او این امکان را می دهد که از مشکلات روزمره، فرصت هایی برای فراگرفتن درس های جدید بسازد. فکر نوشتن داستان وی از همان دفعات اول در ذهن من جرقه زد، اما فهمیده بودم که کار ساده ای نیست». در بخش دیگری از این کتاب می خوانیم: «مصاحبه اختصاصی ای که در این کتاب از معصومی نژاد منتشر می شود، توام با رنج و آزردگی است، چرا که او خود را قویا متعهد به قانون و رعایت قوانین می داند و اتهامات وارده به وی، حقیقتا شرافت و حرفه ای گری او را خدشه دار کرده بودند».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما