loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسیب شناسی روابط اجتماعی در سوره حجرات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76739 10003022
7,200 6,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به آسیب­ شناسی روابط اجتماعی در جامعه مومنان پرداخته است. مبنای معرفتی این بررسی، مضامین بلند سوره حجرات است. این سوره، سلسله­ ای از رفتارهای اجتماعی را به­ عنوان آسیب روابط اجتماعی بر می ­شمرد که در جامعه ­شناسی و روان­
شناسی معاصر کمتر به آن توجه شده است.

نگارنده ده آسیب روابط اجتماعی را از میان مضامین این سوره شناسایی و تبیین کرده است که عبارت­ اند از «فقدان ادب در برابر رهبر جامعه»، «پذیرش خبر فاسق»، «نزاع میان مومنان»، «مسخره­ کردن»، «عیب­ جویی»، «لقب زشت نهادن»، «سوءظن»، «تجسس»، «غیبت»، و «توقف مدعیان ایمان در مرحله­ی شعار».

این رفتارهای ناروای اجتماعی در چهار مرحله «بیان آسیب»، «بررسی پیامدها»، «تحلیل ریشه ­ها» و «ارایه راهکارهای درمانی» آسیب ­شناسی شده ­اند. در هر مرحله از آسیب شناسی، حسب مورد، از یافته­ های جامعه­ شناسی و روان­شناسی معاصر در جهت توسعه و تبیین بحث استفاده شده است. همچنین به اقتضای سخن، برخی مسایل مبتلا به جامعه ایران بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهدی علوی

سلام
یکی از بهترین کتب در زمینه آسیب شناسی در روابط اجتماعی است

7 آبان 1400

احمد مولایی

سلام
یکی از بهترین کتاب هایی است که نوشته شده
نگاهی جدید به آیات دارد

7 آبان 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما