loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حلقات الفقه الفعال: سلسله بحث های استدلالی فقهی در مسائل مستحدثه - جلد هفتم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده علی اکبر سیفی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 368

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76805 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بررسی برخی از مسایل رایج فقهی با شیوه استدلالی است. در این اثر نیز در ادامه مباحث مجلدات قبل، به تبیین بعضی دیگر از مسایل مستحدثه فقهی که کاربرد امروزی دارد، پرداخته شده و ابعاد و زوایای آن ها و نیز ادله شرعی مربوط به آن ها مورد بحث و بررسی فقهی قرار گرفته است.
نگارنده نخست به بررسی تاریخی مسیر اجتهاد شیعی و فراز و نشیب های آن پرداخته و چشم انداز آینده آن را ترسیم نموده است.
آنگاه با رویکردی جدید به تبیین کیفیت اثبات هلال ماه بر اساس اختلاف سرزمین های اسلامی و افق مربوط به آن ها پرداخته برخی از اختلاف نظرهای فقهی و مناقشات وارد شده در این زمینه را بررسی نموده است. آنگاه نویسنده به ابعادی از فقه حکومتی اشاره نموده و حکم شرعی مربوط به بغات، معنا و مصداق باغی و نیز کیفیت اجرای حد در مورد آنان و ولایت زنان بر مسند قضاوت و ادله فقهی مربوط به آن را شرح داده است.

بحثی فقهی در مورد ماهیت پول های نقد رایج، میزان ولایت پدر و جد پدری در ضرب و شتم کودک صغیر، حکم شرعی قطع عضو از بدن یک شخص و پیوند آن به بدن شخص دیگر و نیز بررسی ماهیت و حکم شرعی استفاده از ابزارآلات مربوط به لهو لعب و امور لغو با رویکردی جدید، از دیگر مندرجات این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما