loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب های اطلاعاتی - امنیتی 2: کاملا سری

روایت القاعده از 11 سپتامبر با نگاهی منصفانه به حواشی آن

1 (1)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده یسری فوده

مترجم وحید خضاب

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76840 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب کتاب های اطلاعاتی - امنیتی 2: کاملا سری، نوشته یسری فوده است و با ترجمه وحید خضاب در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. اگر دقت کنیم که اوج قدرت گیری نسل جدید تکفیری های جهان در سال 2006 و در عراقِ اشغال شده پس از 11 سپتامبر بود و حوادث سوریه تنها 5 سال پس از آن آغاز شد، به خوبی خواهیم فهمید که تولد و قدرت یابی داعش (که از همان نسل جدید تکفیری های آموزش دیده در عراق تغذیه می شد) تا چه حد به ماجراهای عراقِ اشغالی مرتبط بوده (که آن نیز خود به 11 سپتامبر ارتباط دارد).

با این ترتیب، باید گفت داعش (با تمامی اثرگذاری های سیاسی-اقتصادی و فرهنگی که در سطح جهانی داشت و همچنان پیامدهای منفی آن ولادت شوم ادامه دارد) خود، با یک واسطه، به ماجرای 11 سپتامبر می رسد؛ پس گزافه نیست اگر بگوییم در صورتی که در روز یازدهم سپتامبر 2001 آن حوادث تروریستی خونبار رخ نمی داد، جهانِ امروز به یقین شکل دیگری داشت، و این نشان می دهد که این واقعه چه اهمیت خاصی در تاریخ معاصر جهانی داراست.

کتاب "کاملا سری" روایت القاعده از عملیات های انتحاری 11 سپتامبر است که با نگاهی منصفانه به حواشی آن می پردازد.

«سطام السقامی و وائل الشهری و برادر او ولید الشهری هم به فرودگاه بوستن لوگان رسیدند تا به همراه عبدالعزیز العمری و فرمانده شان محمد عطا سوار پرواز شماره 11 امریکن ایرلاینز شوند که در ساعت 7 و 45 دقیقه به سمت لس آنجلس پرواز می کرد. اما خبری از محمد عطا و عبدالعزیز العمری نبود. آنها تا ساعت 5 و 45 دقیقه هنوز در فرودگاه پورتلند بودند.

درحالیکه نگرانی سرتاپای همراهانش را گرفته بود، هواپیمای عطا [بالاخره] با تأخیر به فرودگاه بوستن لوگان رسید. الشحی که رهبری تیم دیگر را در سالن مجاور بر عهده داشت در ساعت 6 و 53 دقیقه با او تماس گرفت: «رسیدی؟» «رسیدم.» عطا با عجله حرکت کرد و خود را به هواپیمایش رساند ولی کارکنان فرودگاه نتوانستند به این سرعت عمل کنند. چمدانش در بوستن باقی ماند و یک نسخه از اذکار [و توصیه های] عبدالعزیز العمری [که خطاب به هر 19 نفر نوشته بود] داخل آن پیدا شد».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهدی جهان صفت

خوب قربونت برم اسم مترجم را نوشتی اما اسم نویسنده کتاب را نه

9 مهر 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما