loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دستنامه میان رشتگی آکسفورد

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76879 10003022
182,000 163,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دستنامه میان رشتگی آکسفورد (HOI) وضعیت دانش میان رشته ای امروز را واکاوی می کند؛ دانشی که زمینه های رشته ای و میان رشته ای را دربرمی گیرد و از فضای بین دانشگاه و جامعه عبور می کند. 37 فصل و چهارده باکس این کتاب، هم تصویری کلی و هم نقدی از وضعیت ادغام دانش را در زمانی که میان رشتگی به یکصد سالگی اش نزدیک می شود، به دست می دهد.
امیدواریم که این کتاب به رغم محدودیت های ذاتی چنین طرح هایی، هدف کتاب های دستنامه ای را محقق سازد؛ یعنی فراهم آوردن خلاصه اطلاعات فوری و مؤجزی درباره موضوعی با اهمیت فزاینده.

البته وقتی موضوع، میان رشتگی است، خودِ ایده خلاصه نویسی تبدیل به مسئله میشود. ممکن است پرسیده شود که آیا ویراستاران، دانشنامهنویسان امروزی (یا پوزیتویست های مرتجعی) هستند که قصد دارند تقریری یکپارچه از کل دانش عرضه کنند؟ یا شاید قرار است با خلاصهسازی کل علم در قالب یک کتاب واحد، یک علم جهانی را از فرهنگ مدرن عرضه کنند. دستنامه میان رشتگی آکسفورد چنین مقاصد بلندپروازانهای در سر نمی پرورد. این طرح، ترکیبی از رشتهها، نظریه ای فراگیر درباره آموزش میان رشتهای یا روش شناسی ای کلی درباره تحقیقات میان رشته ای یا فرارشته ای را عرضه نمی کند؛ هرچند ممکن است برخی نویسندگان این کتاب، به طور شخصی چنین مقاصدی داشته باشند.

پس اهداف این دستنامه چیست؟ اولاً تصویری از تلاش های جاری تولید دانش که از مرزهای رشته ای عبور میکنند یا آن ها را به هم متصل می سازند (میانرشتگی) و نیز تصویری از تلاش روبه رشد برای مناسب تر ساختن محصولات دانش با عاملان غیرآکادمیک (فرارشتگی) به دست می دهد. دستنامه میان رشتگی آکسفورد مبتنی بر تلاش های مشابه قبلی، خلاصه ترین و فراگیرترین گزارش را از میان رشتگی تا به امروز عرضه می کند. مقالات دستِ اول این مجموعه، بسیاری از متفکران پیشرو را حول محور میانرشتگی و پژواک های آن در زمینههای ویژه، شامل گزارش های انتقادی از جنبههای نهادی و اداری میانرشتگی، گرد هم می آورد.

دوم اینکه دستنامه میان رشتگی آکسفورد از مرکزیت تأمل فلسفی برای جامعه قرن بیست و یکم خبر میدهد. البته باید به سرعت گفته شود، نه آن فلسفه ای که کارش در طول قرن اخیر پایان یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما