loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست و حکومت در یمن: به انضمام ترجمه کتاب فهم کشمکش حوثیون در یمن شمالی با رویکرد جنبش اجتماعی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده علیرضا بیگی | احسان باقری دانا

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 598

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76884 10003022
296,000 266,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جغرافیای ویژه مجمع الجزایر یمن سبب گردیده است تا این کشور در طول تاریخ همواره مطمح نظر قدرتمندان منطقه ای و فرامنطقه ای شود. در گذشته و زمان حال تسلط یافتن بر یمن و برخی از جزایر آن به معنای تسلط و اشراف بر آبراه دریایی دریای سرخ به اقیانوس هند بوده است. این کشور موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های طبیعی بسیار بالایی دارد که سبب سهل و ممتنع شدن تصرف آن برای قدرتمندان منطقه و فرامنطقه ای شده است. مناطق مختلف کوهستانی و بیابانی که به طبع آن آب و هوای مختلفی را در این کشور رقم زده، بر روحیه مردم یمن و میزان سلحشوری آنان نیز تأثیر بسزایی داشته است. جزایر گوناگون یمن که هر یک از ظرفیت های ژئوپلیتیکی ویژه ای برخوردار هستند، از دیگر مباحثی است که در این فصل بدان پرداخته می شود.

مجمع الجزایر یمن از ظرفیت های اقتصادی بسیار زیادی برخوردار بوده اما اختلافاتی که در طول تاریخ میان یمن شمالی و یمن جنوبی رخ داد و در حال حاضر به سبب بحران به وجود آمده توسط حمله عربستان سعودی به این کشور مانع از شکوفایی اقتصادی این کشور شده است. کشور یمن به سبب برخورداری از آب و هوای متنوع و قرار گرفتن در آب راه بین المللی و همچنین به سبب برخورداری از مواد معدنی، کانی های فلزی و سوخت های فسیلی بسیار غنی، بالقوه دارای ثروت اقتصادی عظیمی است اما این ظرفیت ها به سبب بحران های داخلی و نوع تعاملات خارجی یمن با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، هنوز بالفعل نشده است که در این فصل بدان پرداخته می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما