loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرگذشت یک سار سفید

جهان داستان 1

ناشر سپیده باوران

نویسنده آلفرد دو موسه

مترجم محبوبه میدانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76902 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
9,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سرگذشت یک سار سفید» رمانی از آلفرد دو موسه (1857-1810) است. او نویسنده، شاعر و نمایش نامه نویس مطرح فرانسوی است که در یازدهم دسامبر 1810 در پاریس متولد شد. وی سومین فرزند خانواده ای فرهیخته و مرفه بود. پدرش مسئولیت انتشار آثار ژان ژاک روسو نویسندهٔ قرن هفده را به عهده داشت. او در چهارده سالگی اولین شعرش را نوشت و به مادرش تقدیم کرد و در 1830 اولین مجموعه شعرش ر ا به چاپ رساند. موسه را فرزند اعجوبهٔ رمانتیسم می نامند، چرا که هیچ گاه از قواعد و مقررات رمانتیسم تبعیت نکرد.

«سرگذشت یک سار سفید»، داستانی کوتاه از مجموعه آثار زندگی شخصی و گروهی حیوانات است که در آن موسه خود را به صورت یک سار سفید شاعر به تصویر کشیده و بدین گونه به تمسخر دنیای ادبی پرداخته و بسیاری از بزرگان ادبی هم عصرش را مسخره کرده است. او هیچ گاه تحت تأثیر این طرز تعبیر خاص رمانتیک های بزرگ قرار نگرفت، چرا که اعتقاد داشت آنچه را که واقعاً فکر و احساس می کند باید بی پرده و بی لفافه بر روی کاغذ آورد.

تازه پا به این دنیا گذاشته بودم که پدرم برای اولین بار در زندگی، خُلق بدش را رو کرد. با اینکه هنوز موجودی خاکستری بودم و شکل و قیافهٔ مشخصی نداشتم، مرا شبیه هیچ کدام از فرزندان بی شمارش نمی دانست. گاهی چپ چپ نگاهم می کرد و می گفت:

- چه بچهٔ کثیفی! از قرار معلوم توی همهٔ نخاله ها و لجن زارهای سر راهش چپیده که همیشه این قدر گلی و زشت است.

مادرم که لانه اش را از کاسه ای قدیمی ساخته بود و مدام در آن کز می کرد، در جواب پدرم درمی آمد که:

- خدایا! عزیزم، مگر متوجه نیستید که این اقتضای سنش است؟ مگر خودتان در دورهٔ جوانی بازیگوشی نمی کردید؟ بگذارید سار کوچولوی ما بزرگ شود، آن وقت می بینید که چقدر خوشگل می شود. او از بهترین تخم های من است.

در این باره حق با مادرم بود. در حالی که این گونه از من دفاع می کرد، رشد پرهای سرنوشت سازم را می دید که به نظرش عجیب الخلقه می آمد؛ اما رفتارش مانند همهٔ مادرها بود که به فرزندانشان دل بسته اند؛ به همین دلیل حتی اگر بچه ای دارند که از طبیعت بی رحمی دیده، یا تقصیرش را به گردن می گیرند یا پیشاپیش از این روزگار بی مروت که آنها را هدف گرفته چشم می پوشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما