loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانیل فارنهایت: پیشگامان هواشناسی

دانشوران دیروز و امروز

5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76988 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در گذشته‌های دور آب و هوا یک راز بود. مردم گمان می‌کردند که ایزدان آب و هوا را تغییر می‌دهند. یونانیان باستان باور داشتند که زئوس هنگامی که خشمگین می‌شود، آذرخش را به زمین می‌فرستد.
مردم به این دلیل به این اسطوره‌ها و افسانه‌ها باور داشتند که راه دیگری برای شناخت آب و هوا نداشتند. کسی نمی‌دانست چگونه گرما، سرما و باد را اندازه‌گیری کند.
کتاب دانیل فارنهایت: پیشگامان هواشناسی، از مجموعه دانشوران دیروز و امروز است. دانیل فارنهایت: پیشگامان هواشناسی نوشته دبراجی هاوسل است و با ترجمه حسن سالاری در انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

گابریل فارنهایت از کاستی‌های نخستین دماسنج‌ها آگاه شد. در دماسنج گالیله دما با تغییر فشار هوا تغییر می‌کرد. دماسنج‌های دیگران نیز کاستی‌هایی داشتند. فارنهایت راهی برای ساختن دماسنجی دقیق‌تر یافت.

او جیوه را در دماسنج خود به کار برد. امروزه دستگا‌ه‌های بسیار دقیق‌تری برای اندازه‌گیری ویژگی‌های هوا مانند دما، فشار، یا مقدار رطوبت به کار می‌رود. هواشناسان با اطلاعات دقیقی که از ایستگاه‌های هواشناسی زمینی یا ماهواره‌های هوای هواشناسی گردآوری می‌شود، چگونگی هوا را در روز‌های آینده پیش‌بینی می‌کنند.

گابریل فارنهایت از کاستی‌های نخستین دماسنج‌ها آگاه شد در دماسنج گالیله دما با تغییر فشار هوا تغییر می کرد. دماسنج‌ها دیگران نیز کاستی‌ها یی داشتند.
فارنهایت راهی برای ساختن دماسنجی دقیق‌تر یافت.او جیوه رادردماسنج خود به کار برد امروز دستگا‌ه‌ها ی بسیار دقیق‌تری برای اندازه‌گیری ویژگی‌های هوا مانند دما، فشار، یا مقدار رطوبت به کار می رود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما