loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسیقی، فقه، انقلاب اسلامی تهدید یا فرصت

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده مجتبی فلاحتی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 736

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب همچنان که از نامش پیداست بر چهار محور اساسی تأکید می ورزد، اولا متن آن فقهی و برگرفته از نصوص و روایات است؛ ثانیا تحلیلی است فقهی پیرامون مسأله مهم و مبتلابه و جذاب موسیقی و ثالثا کتابی است تطبیقی که برای نخستین بار تمام مباحث فقهی فقهای شیعه و خصوصا آیت الله خامنه ای را در یک مجموعه در باب موسیقی با مقوله انقلاب اسلامی، تعیین نسبت و تراز نموده است.

این کتاب در آخر به این موضوع پرداخته که با توجه به نشر و گسترش موسیقی در جمهوری اسلامی، تکلیف سبک زندگی مؤمنانه مردم در چه نسبتی با مسأله موسیقی است؟ آیا موسیقی برای نظام اسلامی و سبک زندگی دینی تهدید است یا فرصت؟

کتاب «موسیقی، فقه، انقلاب اسلامی؛ تهدید یا فرصت» برای نخستین بار تمامی آرای موسیقایی رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در تمامی ابعاد مسأله موسیقی در باب فقهی آن مورد دسته بندی های نوینی قرار گرفته که در نوع خود کاری کاملا بدیع و بی بدیل می باشد.

مباحثی همچون ملاک های سی گانه موسیقی های حرام و نیز ملاکات بیست گانه موسیقی های حلال یا راجح از منظر آیت الله خامنه ای، مانیفست ایجابی آیت الله خامنه ای در باب موسیقی (موج چهارم فقه موسیقی در تاریخ فقه شیعه) انتقادات و تصحیحات پانزده گانه رهبر انقلاب در تعریف و ملاکات غنا بر تعاریف دیگر فقهای شیعه، آسیب شناسی نهادهای جمهوری اسلامی از حیث فقهی و اجتماعی موسیقی بر طبق مبانی موج چهارم فقه موسیقی و مباحث جدید و جذاب دیگر در این کتاب مطرح شده است.

لازم به ذکر است؛ این اثر در واقع مجلد اول طرحی جامع و بیست گانه از نگارنده همین اثر است که موسیقی را در ابعادی بیست گانه با موضوعات فقهی فلسفی عرفانی روانشناختی اجتماعی و…. با تراز موج چهارم فقه موسیقی در قالب طرحی جامع و تحلیلی مورد بررسی و شاخص یابی قرار خواهد داد که امیدواریم به توفیق الهی و حمایت نهادهای پژوهشی کشور این عزم نگارنده و این طرح ملی به سرانجام مد نظر خود نیل پیدا کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی عرفا

لطفا توضیحات برای این اثر بنویسید

13 آذر 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما