loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرگ فروشنده

مجموعه آثار میلر (1)

ناشر بیدگل

نویسنده آرتور میلر

مترجم حسن ملکی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 164

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نمایشنامۀ «مرگ فروشنده» نقدی است بر رویای آمریکایی و جایگزینی آرمان‌های رنگ‌ورورفتۀ سخت‌کوشی و شهامت با فروشندگی و دلّالی.
ویلی لومن، شخصیت اصلی داستان میلر، فروشنده‌ای سالخورده و دوره‌گرد است و چنان غرق رویای آمریکایی شده که هر شکستی را بر خود حرام می‌داند.
فروشندۀ میلر مشخصاً به عنوان مردی توصیف می‌شود «که در رویاهایش سیر می‌کند». مردی با درکی متزلزل از واقعیت که به سادگی در مرز میان گذشته و حال گم می‌شود و همین ناتوانی در مواجهه با واقعیتِ خودش، پسرانش و جامعه است که چهرۀ تراژیکی از او رقم می‌زند.

چارلی: هیچکس جرأت نداره این مرد رو سرزنش کنه. شماها نمی‌فهمید. ویلی یه فروشنده بود. برای یه فروشنده، زندگی آخر خط نداره. اون پیچ توُ مهره نمی‌کنه، از قانون حرف نمی‌زنه، یا نسخه برای مریضت نمی‌ده. یه مردیه که کیلومترها دور از خونه، در اوج غصه هم باشه، زندگیش بسته به یه لبخند و کفشیه که برق بزنه. و وقتی که دیگه کسی جواب لبخندش رو نده، اون وقت زلزله می‌شه. کافیه چهار تا لک بیافته به کلاهت، دیگه کارت تمومه. هیچکس جرئت نداره این مرد رو سرزنش کنه. فروشنده باید رویا ببافه، پسر. این ذات این رشته‌ست.

*****
بیف: ...اون‌قدر عصبانی بودم که می‌خواستم دیوارها رو روی سرم خراب کنم! آخه این فکر مزخرف چه‌جوری به سرم افتاد که من یه وقتی اونجا فروشنده بوده‌م! خودم هم باور کرده بودم که براش فروشندگی کرده‌م! یه نظر نگاهم کرد و اون وقت بود که متوجه شدم سرتاسر زندگیم یه دروغ احمقانه بوده! پانزده سال من و اون تو خواب و رویا حرف زده‌ایم، یه متصدی ارسال کالا بیشتر نبوده‌م...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما