loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش ها و پاسخ ها 59: آداب معاشرت دانشجویی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده سید حسن موسوی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77176 10003022
14,000 12,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد پنجاه و نهم از مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی به مساله آداب معاشرت دانشجویی و سبک زندگی در محیط های مختلف زندگی می پردازد. این کتاب در اداره مشاوره و پاسخ نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها توسط حجت الاسلام سید حسن موسوی پاسخ دهی شده است. در این کتاب به 68 پرسش پرداخته شده است.

این کتاب در 7 بخش تنظیم شده است:
بخش اول چیستی و کاربست آداب

بخش دوم آداب معاشرت با دوستان

بخش سوم آداب معاشرت خانوادگی

بخش چهارم آداب معاشرت اجتماعی

بخش پنجم آداب معاشرت با مخالفان

بخش ششم آداب معاشرت دانشگاهی

بخش هفتم احکام معاشرت

یک فرد مسلمان چگونه با زیردستان برخورد می کندو زیردستان را چگونه انتخاب می کند؟ اگر زیردستان کار خود را درست و سر موقع انجام نداد چگونه باید برخورد شود؟

معصومین علیهمالسلام به عنوان سرمشق مسلمانان , رفتارهای ارزشمندی با زیردستان داشته اندکه آثار تربیتی و اخلاقی فراوانی به دنبال داشته است.نحوه رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله و اهلبیت علیهم السلام با زیردستان در الگودهی برای اقتدا به آن اولیای الهی بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است و امروزه در رفتار با کارمندان و کارگران دولتی و خصوصی کاربرد وسیع دارد و می توان از رفتار آن بزرگواران آموخت که به برخی از آنها اشاره می نماییم:

فرصت دادن به زیردستان

نوح بن شعیب از خادمان امام رضا علیه السلام به نام نادر می گوید: امام رضا علیه السلام خیلی متواضعانه با ما برخورد می کرد و می فرمود:« اگر من در حال غذا خوردن نزد شما آمدم , تا غذا تمام نشده از جای خود حرکت نکنید». او می افزایدکه گاهی امام صدا می زدو در پاسخ می گفتیم: ما در حال صرف غذا هستیم. حضرت می فرمود: بگذارید آنها غذایشان را تمام کنند.

ابوحفصه گوید: امام صادق علیه السلام غلامش را پی حاجتی فرستاد و او دیر کرد. امام به دنبال وی رفت و دید در جایی خوابیده است. کنارش نشست و به صورتش باد زد تا بیدار شد. به او فرمود:« ای غلام این چه کاری است؟ شب و روز می خوابی! شب بخواب و روز به کارها برس ».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما