loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش ها و پاسخ ها 61: آداب و احکام زیارت

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده گروه اخلاق و عرفان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 137

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77178 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برگزیده ای از مبانی تربیتی و معرفتی زیارت و آداب و احکام زیارت است که توسط صاحبان اندیشه و قلم حجج اسلام محسن جلالی , محمدهادی یدالله پور , علیرضا مستشاری , کاظم دلیری, وسید محمد تقی محمدی تهیه شده است و توسط محققان ارجمند آقایان علی امینیان و دکتر قدوسی زاده ارزیابی شده است.

این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است

فصل اول آداب و پیشینه زیارت

فصل دوم مبانی و فواید زیارت

فصل سوم زیارت های برگزیده

فصل چهارم احکام زیارت که این فصل شامل نماز و روزه مسافر و تصرفات حرم و احکام بانوان است.

پرسش 12برخی این گونه اشکال می کنند : امامان را که در هنگام زیارت , از آنها حاجت می خواهید و به درگاه خداوند « وسیله » قرار می دهید خودشان نیازمندند و جهت جلب رحمت خدا و امان از عذاب الهی در تلاشند و نگران می باشند؟ در جواب اینها چه بگوییم .

در پاسخ به این پندار گفتنی است, شخص عظیم الشان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله گاهی به جهت " اهمیت موضوع " و به دستور خداوند, اولیای الهی را جهت دعا و مباهله با خود همراه می ساخت. چنان که در داستان مباهله با مسیحیان بنی نجران , در قرآن مجید می خوانیم:

« من حاجک فیه من بعدما جاءک من العلم فقل تعالو ندع ابناءنا و ابناءکم و نساءنا و نساءکم و انفسنا و انفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین » « پس هر که در این [ باره ] پس از دانشی که تو را حاصل آمده , با تو محاجه کند , بگو : « بیایید پسرانمان و پسرانتان , و زنانمان و زنانتان , و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم ; سپس مباهله کنیم , و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم». از این آیه شریفه به خوبی استفاده می شود که حتی خود پیامبر صلی الله علیه و آله نیز برای برآورده شدن موضوعات و حاجات مهم , اولیای الهی را با خود همراه می کرد.

البته وهابیان هنگامی که با دلایل محکم توسل روبرو می شوند و نمونه هایی از سنت پیامبر صلی الله علیه و آله در تایید توسل به آنها گفته می شود ; نگرانی خود را چنین اعلام می کنند : "ود " , " سواع " , "یغوث " , "یعوق" و " نسر " نام پنج مرد صالح بود که قبل از نوح می زیستند. هنگامی که از دنیا رفتند ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما