loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش ها و پاسخ ها 64: امام سجاد علیه السلام (سیره و تاریخ)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 172

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77180 10003022
7,500 6,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تاریخ و سیره امام سجاد علیه السلام برگزیده ای از روش ها و منش ها ی زندگانی امام سجاد علیه السلام و فرازهایی از دعاها و سفارش های آن حضرت است, که ما را بیش از پیش با معنویت و سبک زندگی پر نشاط و ساده و سالم آشنا می سازد. نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با همکاری استادان حوزه و دانشگاه این اثر را تقدیم علاقه مندان می نماید.

این کتاب در 3 فصل تنظیم شده است و 29 پرسش را شامل می شود

فصل اول زندگانی امام سجاد علیه السلام

فصل دوم سیره اجتماعی امام سجاد علیه السلام

فصل سوم شناخت صحیفه سجادیه

امام سجاد علیه السلام در نگاه دیگران و اندیشمندان چگونه بود؟

شخصیت امام سجاد علیه السلام از منظر اندیشمندان و به خصوص نکات ارائه شده از سوی چهره های اهل سنت , دربردارنده نکات نغزی است که منتخبی از آن دیدگاه های به یادگار مانده , ارائه می گردد :

جاحظ ( متوفی 255 ق ) چنین گفته است: درباره شخصیت علی بن الحسین علیه السلام , اندیشمندان شیعی , معتزلی , خارجی , عامه و خاصه همه یکسان می اندیشند و در برتری و تقدم او بر دیگران ,هیچیک تردیدی به خود راه نمی دهد.شیخ مفید( متوفی 413 قمری) دراین باره می نویسد: « علمای عامه علوم زیادی از ان حضرت نقل کرده اند و مطالب مشهوری از موعظه ها , دعاها, فضایل قرآن , حلال و حرام , مغازی و دانش روزها از آن بزرگوار حفظ شده است که اگر به شرح آنها بپردازیم, رشته کلام طولانی شود و زمان به سرآید.»

فضایل آن حضرت حتی در نظر حکام بنی امیه , غیر قابل انکار بوده است. « روزی امام علیه السلام در مجلس عمربن عبدالعزیز ـ که در آن سالها حاکم مدینه بود ـ و چون برخاست و از مجلس بیرون رفت, عمر از حاضران پرسید: شریف ترین مردم کیست ؟ حاضران گفتند: تو هستی! گفت: چنین نیست; شریف ترین مردم , کسی است که هم اکنون از نزد من بیرون رفت; همه مردم دوست دارند به او پیوسته باشند و او دوست ندارد به کسی پیوسته باشد» .

محمد بن سعد (متوفی 230 قمری) امام را چنین توصیف می کند: « علی بن الحسین علیه السلام شخصی مورد اعتماد, دارای جایگاه عالی و موقعیت اجتماعی والا و با تقوا بود و از رسول خدا صلی الله علیه و آله و پردان خود , حدیث بسیار نقل کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما