loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درس خارج و گام های اجتهاد: بینش ها و روش های مورد نیاز برای بهره گیری بهینه از دروس خارج

تحریری آزاد از مباحث استاد احمد مبلغی پیرامون درس خارج و مراحل اجتهاد

ناشر اشراق حکمت

گردآورنده کتاب سعید هلالیان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 465

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77210 10003022
350,000 332,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، حاصل یک دوره تلاش کارگاهی - کلاسی برای رسیدن به روش شناسی و مهارت یابی در اجتهاد است.
در این نوشتار، تحلیل و بررسی زوایای گوناگون مرتبط با درس خارج و بینش ها و روش هایی جهت استفاده بهینه تر از آن، با هدف توانایی بر اجتهادی فعال و روشمند از منابع دینی عرضه شده است؛ آن چه بر اهمیت این مجموعه از بحث ها می افزاید کوششی است که در جهت ارائه الگویی در بردارنده مراحل و گام های کلان اجتهاد در هر فرع فقهی است.

یکی از مباحث مهم کتاب «درس خارج و گام های اجتهاد»، پرداختن به گام های اجتهاد و تعبیه آن در درس خارج است، این گام ها دقیق و معنادار تنظیم شده اند که با انجام آن ها می توان به تمامی ابعاد و زوایای بحث نسبت به یک مسئله به صورت اجتهادی و مستوفیٰ پرداخت.

استاد مبلغی معتقد است درس خارج آمده تا در خدمت اجتهاد و تحقق آن باشد، بر این اساس، لازم است روش آموزشی و پژوهشی درس خارج منبعث از روش اجتهادی و هماهنگ با آن باشد. درس خارج، نقطه جمع بین آموزش و پژوهش و جایگاه تعامل هم افزای این دو با یکدیگر جهت پیشرفت و پیشبرد علم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما