loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه های احراز وثاقت راوی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید حسین مرتضوی کیاسری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77249 10003022
170,000 153,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب راه های احراز وثاقت راوی به قلم سید حسین مرتضوی کیاسری به همت نشر بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

مهم‌ ترین راه دست‌ یابی به احکام و آموزه‌ های دینی بعد از قرآن کریم، سنّت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است که در میان هزاران حدیث در کتاب ‌هایی روایی گزارش و حکایت شده است. احادیث در طول تاریخ و حیات پرفراز و نشیب خود با پدیده ‌هایی همچون وضع، تصحیف، تدلیس و خطا و نسیان راویان روبه‌ رو بوده است، لذا مهم ‌ترینِ دغدغه فقها، همواره احراز صدور روایت از معصومین(ع) بوده است و از آن‌جا که از میان اقسام خبر، نظر مشهور بر این است که خبر ثقه اعتبار دارد مولف در این نگارش راه ‌های گفته شده برای احراز وثاقت راویان همانند قول رجالی، قاعده اصحاب اجماع، قاعده توثیق مشایخ ثلاثه، قاعده توثیق راویان کتب تفسیر قمی ، کامل ‌الزیارات و نوادر الحکمة، قاعده معاریف و وکالت از امام(ع) را مورد بحث و بررسی قرار داده ‌است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما