loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتخابات لیله القدر نظام اسلامی

بررسی آراء و اندیشه های حضرت آیت الله خامنه ای درباره انتخابات

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب سعید اشیری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 230

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

برپایی نظام جمهوری اسلامی و مشارکت مردم در تمام برنامه ها و تصمیم گیری های اساسی آن، بر تمامی تصورات و برداشت های نادرست از اسلام و حکومت اسلامی، خط بطلان کشید.
آنچه بعضاً قبله آمال دمکراسی های حقیقی است، در تکوّن سه دهه از نظام جمهوری اسلامی ظهور و بروز یافته است. انتخابات های پی در پی و سالانه، مشارکت مردمی فعّال و با حدّ نصاب بالا و چشمگیر و اعتماد رو به تزاید مردم و مسئولان و حضور فعّال سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی در جمع برگزیدگان از نکات برجسته و قابل تأمّل در این موضوع است.
انتخابات را مجموعه عملیاتی دانسته اند که جهت گزینش حاکمان یا تعیین ناظرانی برای تدبیر و مهار قدرت انجام می گردد، همچنین انتخابات را ابزاری گفته اند که شهروندان می توانند به وسیله آن در شکل دهی و عینیّت بخشی نهادهای حکومتی و تعیین متصدّیان اعمال اقتدار مداخله نمایند.
در دوران معاصر با عمومیّت یافتن حقّ رأی به همه اقشار مردم، انتخابات به یکی از مهمترین جلوه های زندگی سیاسی تبدیل شده است. تجربه این نظام نوین نشان داد که استفاده حداکثری از مشارکت مردمی، رعایت اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، رعایت حق اساسی انتخاب شدن و انتخاب نمودن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر است و تعالی بخش خواهد بود.
در ایران به طور میانگین در هر سال، یک انتخابات پرشور و حماسی برگزار شده است و هر رأیی که در صندوق های آراء از سوی این ملّت قهرمان ریخته شده است، پیش از هر چیز، رأی به نظام اسلامی و قانون اساسی و بیعت با رهبری بوده است.

کتاب پیش رو، گردآوری بخش مبسوطی از بیانات و نظرات مقام معظّم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای است که مطالعه آن خصوصاً به اهالی سیاست و نخبگان جامعه، بسیار توصیه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما