loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام شناسی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده عبدالحسین خسروپناه

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 760

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77612 10003022
230,000 207,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در بردارنده آموزه های اساسی دین اسلام است و با زبانی روان و بلیغ این آموزه ها را در ساختاری جامع و منسجم ارائه می دهد، و نویسنده این کتاب را با نگاه استدلالی برآمده از مطالعات حکمی ـ اجتهادی تدوین کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه از این ایده پیروی می کند که دین، فقط مربوط به ساحت های عبادی و فردی نیست، بلکه در همه عرصه های بشری نمود عینی دارد و به نیازهای اصیل بشر توجه کرده است.

از این رو، اسلام در بعد بینش (باورها)، منش (ملکات) و کنش (رفتارهای فردی و اجتماعی) گویای پیام الهی به مردان جهان است و با ارائه الگوی شایسته و بایسته از زندگی، سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین کرده است؛ از این رو شناخت اسلام امری ضروری بوده و بدون شک از مهم ترین وظایف هر مسلمان و آزاد اندیشی است که در پی کشف حقایق است.

نگارنده، سفرهای متعددی به کشورهای آسیاسی، اروپایی، آفریقایی و سایر مناطق جهان داشته و با دانشمندان و عالمان ادیان دیگر، حتی مفتی های اهل سنت دیدار کرده است و بیشتر این متفکران، خواستار مجموعه ای جامع در شناخت آموزه های اسلام بودند و سبب شد تا این اثر با محور شناخت ابعاد گوناگون اسلام تدوین و تنظیم شود.

"اسلام شناسی" بر اساس مباحث کتاب های "کلام نوین اسلامی"، "منظومه فکری امام خمینی"، "منظومه فکری آیت الله خامنه ای" و سایر آثار نگارنده، تدوین شده است.

نگارنده این کتاب را در چهارده فصل با عنوان های: کلیات، معرفت شناسی، خداشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی، دین شناسی، ثبوت شناسی، امامت شناسی، معاد شناسی، آشنایی با احکام و حقوق شرعی، اخلاق و عرفان، نظام های اجتماعی، اسلام و مدرنیته و اسلام و تمدن تدوین کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما