loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعات حدیثی و زبان شناسی تاریخی

ناشر دانشگاه قم

نویسنده محمدحسن احمدی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 460

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب، مبتنی بر ضرورت رویکرد روشمند تاریخی به متون دینی و به منظور ایجاد شفافیت در استدلال های تاریخی حوزه مطالعات حدیثی، به تاسیس و تبیین اصول چهارده گانه می پردازد و مشتاقانه و مسئولانه، در فضای نظریه پردازی این حوزه گام می نهد.
این کتاب در سه فصل کلی تشکیل شده است، فصل اول با عنوان «حدیث؛ انتقال ساختارمند»، رویکردی متفاوت به مقوله حدیث ارائه می کند؛ فصل دوم با عنوان «حدیث و اصول تاریخی استدلال»، اصولی را برای استدلال تاریخی در حوزه مطالعات حدیثی تبیین می کند و بالاخره فصل سوم نیز با عنوان «حدیث و تحلیل انعکاسی»، فضایی جدید در بستر استدلال های تاریخی حوزه حدیث می گشاید و ایده هایی چون نظریه «مسئلگی» و «تواتر انعکاسی» را مطرح می کند.

کتاب حاضر در عین این که به سه فصل مجزا تقسیم شده، در مجموع، چهارده اصل حوزه الهیات تاریخی را در حوزه حدیث اسلامی، تأسیس و تبیین کرده است که پنج اصل در فصل اول، هفت اصل در فصل دوم و بالاخره دو اصل پایانی نیز در فصل سوم، تقریر شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما