loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد سوم

روزگار محمدعلی شاه

ناشر مجمع ذخائر اسلامی

گردآورنده کتاب سید مهدی سیدقطبی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 832

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این جلد، یکایک مطبوعات دوره محمدعلی شاه بررسی و مطالعه شده است، که در این میان 19 روزنامه شامل انجمن تبریز، ایران سلطانی، حبل المتین، حبل المتین تهران، تمدن، جهاد اکبر، چهره نما، روح القدس، شمس، صبح صادق، مجلس، معارف، ندای وطن، بشارت، خراسان، صور اسرافیل، مساوات، نیر اعظم و خورشید که دارای اخبار خراسانی بودند، استخراج و ارائه شد.

سید مهدی سیدقطبی با بررسی تمام مطبوعات دوره قاجار، اخبارهای مرتبط با خطۀ خراسان را استخراج کرد و حاصل این تلاش ها را در قالب کتاب چند جلدی «اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار» انتشار داد.
پژوهشگر از 1387 تاکنون به بررسی و مطالعه روزنامه های دوره قاجار در حوزه خراسان به ویژه تاریخ مشهد، تاریخ مطبوعات، تاریخ آستان قدس، سفرنامه پژوهی و... پرداخته است و حاصل این مطالعات علاوه بر نگارش حدود نود مقاله در موضوع های پیشگفته، چاپ و انتشار بیست عنوان کتاب است.

با تلاش های بسیار محققان حوزۀ تاریخ خراسان و نگارش مقاله و کتاب، هنوز درباره بسیاری از موضوع های مختلف این حوزه دانشی، منبعی وجود ندارد. بنابراین پژوهشگر با هدف تأمین نیازهای محققان و علاقمندان به تاریخ خراسان، با کاوش مطبوعات به استخراج اخبار مندرج در آن ها پرداخت. بیشتر مطالب موجود در نشریات قاجار تلگراف و مکتوب های افراد سرشناس و موثق و خبرنگاران روزنامه ها است که از طریق پست برای نشریه ارسال کردند و روزنامه پس از بررسی و اطمینان از صحت نوشته به چاپ آن اقدام می نماید.

فهرست مطالب

مقدمه
روزنامه انجمن تبریز
روزنامه ایران سلطانی
روزنامه حبل المتین
روزنامه حبل المتین تهران
روزنامه تمدن
روزنامه جهاد اکبر
روزنامه چهره نما
روزنامه روح القدس
روزنامه شمس
روزنامه صبح صادق
روزنامه مجلس
روزنامه معارف
روزنامه ندای وطن
روزنامه بشارت
روزنامه خراسان
روزنامه صور اسرافیل
روزنامه مساوات
روزنامه نیر اعظم
روزنامه خورشید
کتابنامه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما