loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده فرج الله هدایت نیا گنجی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 210

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه رفیعی برخوردار است. در مقدمه قانون اساسی از خانواده به عنوان «واحد بنیادین جامعه» یاد شده و تشکیل آن زمینه ساز اصلی حرکت تکاملی و رشدیابنده انسان نامیده شده است. اصل دهم قانون اساسی نیز با تأکید بر همین معنی، آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست خانواده و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی را ضروری شمرده است. به همین دلیل، حقوق خانواده در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و آگاهی از آن برای همگان، به ویژه دانشجویان و دانش پژوهان، ضروری خواهد بود.
حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران مباحث گسترده ای را شامل می گردد و روز به روز بر حجم مطالب و مسایل آن افزوده می شود.

این کتاب اهمّ مباحث مورد نیاز دانشجویان، دانش پژوهان و دیگر علاقمندان به مباحث حقوق خانواده را به قلمی روان تأمین می نماید. مباحثی درباره چگونگی تشکیل خانواده، حقوق و مسئولیت های خانوادگی، روابط مالی و غیرمالی همسران، انحلال خانواده و حقوق اولاد عناوین کلی مباحث این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما