loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه کلام اسلامی - جلد اول

آ - ا / آجال - ایمان نیاکان پیامبر (ص)

ناشر توحید قم

تحقیق و تنظیم کتاب علی ربانی گلپایگانی

زیر نظر جعفر سبحانی تبریزی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 600

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

"دانشنامه کلام اسلامی" دانشنامه ای است تخصصی که به تبیین و تحقیق مفاهیم، مسائل و مدخل های کلامی می پردازد و هدف از تدوین آن، ارائه اطلاعات اصیل و موثّق در عرصه مسائل کلامی به عموم علاقه مندان به ویژه پژوهشگران بحث های کلامی است.

بر اساس آخرین اطلاعات، در جهان اسلام دانشنامه ای که به علم کلام اختصاص داشته باشد، تدوین نشده است، از طرفی گستردگی مباحث کلامی از یک سو، و فراهم نبودن فرصت و مجال کافی برای بسیاری از کسانی که علاقمند به آگاهی مسایل کلامی اند از سوی دیگر، نگارش دانشنامه ای را در این باره ضروری می سازد. به ویژه آن که در جهان معاصر مسایل جدید کلامی بسیاری نیز بر مسایل قدیمی افزوده شده است، بر این اساس لازم بود کتاب مرجعی در حوزه مسایل کلامی تدوین شود تا آگاهی از مسایل کلامی به صورت تحقیقی و در عین حال مختصر برای علاقمندان به مسایل کلامی امکان پذیر باشد. اقدام به نگارش دانشنامه تخصّصی کلام اسلامی پاسخی به این نیاز مبرم فرهنگی و دینی عصر حاضر است.

این دانشنامه کار جدی خود را از سال ۸۲، زیر نظر حضرت آیت اللَّه العظمی جعفر سبحانی به عنوان مشرف بر دانشنامه و با مدیریت علمی حجت الاسلام و المسلمین استاد ربّانی گلپایگانی شروع کرد.

این اثر پنج جلدی که جلد اول و دوم آن تاکنون منتشر شده است، حدود پانصد مدخل دارد، که یک صد و دو مدخل آن در جلد اول جای گرفته است.

مدخلها به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده اند. این جلد با مدخل «آجال»، آغاز و با مدخل «ایمان نیاکان پیامبر(ص)»، خاتمه یافته است.

در ابتدای این اثر دو مقدمه از آیت الله سبحانی و ربانی گلپایگانی آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما