loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کامی از نام 3: شرحی عرفانی بر اسماء جوشن کبیر، سالک الی الله سید علی نجفی (ره)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77702 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شرحی عرفانی بر اسماء جوشن کبیر است. کتاب حاضر جلد سوم از معارف متعالیه ای است در شرح اسماء حُسنای الهی.

با اینکه اسم «یا خیر الغافرین» در دعای جوشن کبیر جلوتر از اسم «یا خیر الفاتحین» است، مرحوم حاجی سبزواری ابتدا «یا خیر الفاتحین» را شرح داده و بعد، توضیحی در مورد «یا خیر الغافرین» می دهد.

در مورد فتح می فرماید: فتح گشایش و باز کردن هر چیز بسته ای از نعم ظاهری و باطنی مانند رزق، علم و مکاشفات برای بنده توسط خداست. وقتی این امور بسته باشند، بنده خودش نمی تواند بازشان کند و آن ها باید توسط خداوند تبارک و تعالی برای او باز شوند. وقتی خداوند تبارک و تعالی بازشان کرد، آن وقت امر آسان می شود. گاهی خداوند تبارک و تعالی راه یک چیز مختصر را بر انسان می بندد تا به او بفهماند که وقتی راهش بسته باشد، چطور است؛ باز نمی شود.

در مورد همین ارزاق ظاهری هم افرادی را می بینید که کارشان در هم پیچیده می شود، اما خداوند تبارک و تعالی از جایی که تصورش را هم نمی کردند عنایاتی می کند و مشکل حل می شود. در محاوره هم وقتی می خواهند از برطرف شدن مشکل بگویند از کلمۀ «باز شدن» استفاده می کنند؛ مثلاً می گویند در کار ما گشایش پیدا شد، مثل درِ بسته ای که وقتی باز شود، انسان می بیند که وضع عوض می شود. تمام این گشایش ها و باز شدن ها باید به وسیلۀ اسم «یا فاتح» برای عبد حاصل شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما