loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی مدیریت اثربخش مسجد

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده رسول عباسی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77758 10003022
8,500 8,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سئوال اساسی که در این اثر به آن پاسخ داده شده عبارت است از: مدیریت اثر بخش مسجد دارای چه عوامل و عناصری است و ارتباط بین این عناصر از چه الگویی پیروی می کند؟

در این نوشتار به منظور تدوین الگوی تحقیق از مطالعه منابع دینی ـ اسلامی خصوصا آیات و روایات، منابع علم مدیریت، جامعه شناسی، روان شناسی دین، مدیریت اسلامی، منابع فقهی مسجد، بررسی تطبیقی در حوزه مطالعات سازمان های داوطبانه و سازمان های دینی و فنونی همچون مصاحبه اکتشافی، مشاهده و نظرخواهی دلفی از متخصصان استفاده شده است.

یازده بعد در این الگو در پنج حوزه ورودی، فرآیند، خروجی، پیامد خروجی و عناصر محیطی شناسایی شدند.

ابعاد ورودی عبارتند از شایستگی های امام مسجد، شایستگی های فعالان، شایستگی های جماعت و منابع (منابع مالی، مادی و اطلاعات). حوزه فرآیند، بعد اقدامات و حوزه خروجی ها، تنوع و کیفیت برنامه ها و خدمات را شامل می شوند.

جذب حداکثری و ملجأیت مسجد، حوزه پیامد خروجی را تشکیل می دهند. عناصر محیطی نیز در برگیرنده سازمان های محیطی و بافت محلی می باشند. در ساخت مدل تحلیلی از روش مفهوم سازی عملی مجزا استفاده شده است یعنی هر بعد اصلی در ابتدا به چند مؤلفه و سپس هر مؤلفه به چند شاخص تجزیه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما