loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه اقتصاد رفاه با نگرش اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدتقی گیلک حکیم آبادی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77760 10003022
3,000 2,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به عنوان متن درسی در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد اسلامی و نیز دیگر گرایش ها و در مقطع کارشناسی نیز به عنوان درس اختیاری تدریس می شود.

تعیین اهداف برای یک سیاست عمومی و در نتیجه ابزار رسیدن به آن و همچنین ارزیابی این سیاست ها مستلزم ارزش های اخلاقی است که تحت عنوان اخلاق هنجاری مطرح می شود.
برخی از اندیشمندان اسلامی معتقدند که مکتب اخلاقی اسلام غایت گرا است نه وظیفه گرا. عده ای ملاک درستی و نادرستی عمل را دو اصل وظیفه و اصل نتیجه می دانند. بنابراین در موارد تعارض بین پیامدها و ارزش های اخلاقی وظایف و یا حتی بین پیامد های مختلف و همچنین بین وظایف تأکید بر بهره گیری از وحی و مصلحت در مقام اثبات است.
در مجموع اندیشمندان اسلامی در اقتصاد رفاه را می توان جز فرا رفاه گرایان قلمداد کرد اما با این ویژگی که اینان مصلحت و به طور ویژه عدالت و کمال و تقرب انسان ها به خدا را که با بهره گیری همه جانبه از وحـی و عقل مشخص می شوند، محوری ترین ملاک در ارزیابی سیاست ها و وضعیت های اقتصادی می دانند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما