loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی (سطح گروه)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده عباس شفیعی | ابوطالب خدمتی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 274

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77769 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب مطالعه رفتار سازمانی در سطح گروهی با توجه به رویکرد اسلامی در چهار بخش کلی انجام شده است:
در بخش رفتار گروه، بررسی های انجام شده شامل دیدگاه های علمی و اسلامی راجع به شکل گیری گروه و کارکردهای آن، انواع گروه ها، پویایی گروهی و تحلیل مؤلفه های آن، تصمیم گیری گروهی و چگونگی آن در عصر رسول خدا (ص) و متغیر های ساختاری است.

در بخش ارتباطات سازمانی، الگوهای ارتباطات انسانی در اسلام و شیوه های ارتباطی آن مطرح و انواع ارتباطات در گزاره های اسلامی و ارتباطات سازمانی بررسی شده است، همچنین مدل اسلامی مربوط به آن تدوین شده است.

در بحث قدرت، کلیاتی درباره مفهوم قدرت و دو نوع عمده آن؛ یعنی قدرت سازمانی و شخصی طرح گردیده و قدرت اخلاقی به عنوان قدرت برتر و مورد تأکید معصومین(ع) معرفی شده است. مؤلفه های مهم این قدرت تقوا و پرهیزگاری، رفق و مدارا، محبت و الفت، دفع بدی با خوبی و سعه صدر است.
در بخش تعارض، تحلیلهایی درباره اختلاف نظر، تعارض رفتاری، تضاد و رقابت انجام پذیرفته و رهیافتهای اسلامی ناظر به هر کدام بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما