loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرورش خلاقیت در سازمان با نگاهی به متون اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین پرکان

زیر نظر مجید پسران قادر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 460

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77770 10003022
7,100 6,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

عوامل متعددی در پرورش خلاقیت تأثیرگذار است که با محور قراردادن سازمان، می توان به عوامل فردی، درون سازمانی و برون سازمانی تأثیرگذار در پرورش خلاقیت، طبقه بندی کرد. خصوصیات ذهنی، عاطفی و اجتماعی فرد خلاق، عوامل فردی تأثیرگذار در پرورش خلاقیت می باشند.

پرورش خلاقیت در بُعد درون سازمانی متأثر از عواملی همچون عوامل فردی، برنامه ریزی سازمانی، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، نظام انگیزشی سازمانی، نظام کنترل در سازمان، نظارت و ارزیابی سازمانی، رهبری و مدیریت سازمان می باشد.

خانواده و عوامل نظام واره فرهنگ جامعه نیز عوامل برون سازمانی تأثیرگذار در پرورش خلاقیت را تشکیل می دهند. همچنین مبتنی بر طبقه بندی فوق، می توان موانع خلاقیت را طبقه بندی نمود. به کارگیری روش های ناصحیح باعث ناکامی و معکوس شدن نتایج و از بین رفتن خلاقیت افراد می شود. استفاده از روش های ناصحیح، ممکن است ناشی از عواملی مانند شناختی، روانی، تربیتی، فرهنگی، عجله در حصول نتیجه و تفاوت های فردی باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما