loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان شناسی تفسیر تطبیقی

5 (1)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده انسیه عسکری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 181

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77794 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تفسیر تطبیقی (مقارن) به مثابه گونه­ ای نوظهور در حوزه تفسیر، پیش از هرچیز، نیازمند بررسی معرفت ­شناختی و روش­ شناسی است.
تلاش این کتاب در راستای تحقق این امر است. بدین منظور ابتدا به سراغ تلقی تفسیرپژوهان از تفسیر تطبیقی رفته و آن­ها را با معیارهای معرفتی و هرمونتیکی ارزیابی می­کند و بدین نتیجه می­رسد تنها نقطه تمرکز و اشتراک این تلقی­ها، مؤلفه مقایسه است وگرنه درخصوص هدف، متعلق و جهت مقایسه آنچنان تشتت وجود دارد که نمی­ توان با تکیه بر این تلقی­ها مرز تفسیر تطبیقی را از سایر گونه ­های تفسیری یا حتی از غیر تفسیر متمایز کرد.
این کتاب، از میان تلقی­های مختلف،­ «مقایسه دیدگاه ­های تفسیری» را سازگارترین تلقی با اهداف این گونه تفسیری دانسته و بر اساس آن، به بررسی مبانی، رهیافت­ ها و روش تفسیر تطبیقی پرداخته تا بتواند گامی در جهت تعمیق و توسعه کوشش ­های انجام شده در باب این گونه تفسیری بردارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما