loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان شناسی تفسیر تربیتی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده علی اسعدی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77797 10003022
11,500 10,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قرآن، کتاب تربیت و تفسیر تربیتی متکفل تبیین قرآن با این رویکرد است که به خاطر نزدیکی با اهداف بنیادین قرآن، برخورداری از جلوه های کاربردی و جذاب، سازگاری با نیازهای متنوع آدمی، فراگیری طیف زیادی از مخاطبان؛ جلالت ویژه ای دارد. جریان تفسیر تربیتی به سان درختی پربرکت، در عصر نبوی (ص) ریشه دار گردید و توسط اهل بیت: بالنده شد؛ سپس در طول تاریخ تفسیر با فرازها و فرودهایی ادامه یافت و در قالب رویکردهای تفسیری نقلی، واعظانه، عرفانی و اجتماعی ارائه شد.

در دو سده اخیر و همزمان با نهضت عظیم «بازگشت به قرآن» و نگرش های اصلاح طلبانه نسبت به فهم قرآن، بستر کمال بیش از پیش این جریان فراهم شد؛ به برکت این تحول رویکردی، تفاسیر بسیاری با برخورداری از شاخصه های «عام» این جریان نگارش شد. در دهه های اخیر نیز تلاش هایی به منظور نگارش تفاسیر تخصصی با هدف نظام سازی و بهره گیری از داده های علوم تربیتی مبتنی بر تعامل دوسویه قرآن و علوم تربیتی دیده می شود.

جریان شناسی تفسیر تربیتی، ظرفیت عظیم تربیتی قرآن را بازخوانی کرده و آسیب شناسی آن نیز کمبودهای آن را می نمایاند و مانع رهزنی های نظری و عملی می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما