loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان شناسی تفسیر سلفی

2 (1)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده علی فتحی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 318

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77799 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سلفیه یکی از جریان­ های اثر گذار در جوامع اسلامی است که در درون خود گرایش های گوناگونی را در بر می گیرد. در این میان سلفیه وهابی که زاییدۀ افکار ابن تیمیه است، بیش از سایرگرایش ­ها، مورد توجه و کنکاش بوده است. جریان سلفیه با شعار پیروی از سلف، همواره اقدامات ناسنجیده خود را به قرآن و سنت مستند دانسته و با تکیه نصّ محوری افراطی و ظاهرگرایی و رد هرگونه تفسیر و تأویل ضابطه­ مند، عقلانی و عمیق از کتاب و سنت، تفاسیر سطحی و سست از قرآن به دست داده است.

این اثر ضمن تبیین فرایند تاریخی سلفیه، با استناد به منابع برجسته تفسیری آن، شاخص ­ها، مبانی و روش های مهم سلفیه به ویژه سلفیه افراطی در تفسیر را بیان و پیامدهای فکری – فرهنگی آن را بررسی و نقد کرده است.
پژوهش حاضر می­تواند برای دانش ­پژوهان تفسیر و علوم قرآنی، کلام، تاریخ و ادیان و مذاهب اسلامی و سایر پژوهشگران علاقه مند به این مباحث مفید باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما