loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جان وود وارد: پیشگامان بوم شناسی

دانشوران دیروز و امروز

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77852 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اگر یک بو‌م‌شناس در حیاط خانه‌ی شما کلاغی ببیند، بررسی می‌کند که این جانور چه می‌خورد. او می‌خواهد بداند کمبود منابع غذایی چه اثری بر جمعیت کلاغ‌ها دارد. او در پی جانورانی خواهد بود که برای غذا و مواد لانه‌سازی با کلاغ رقابت می‌کنند.
او پی می‌برد که کلاغ‌ها برای روباه‌ها و پرندگان شکاری این منطقه چه اهمیتی دارند. افزون بر این، او پیش بینی خواهد کرد که اگر همه‌ی کلاغ‌ها بمیرند، چه رخ خواهد داد.
پیشگامان بوم شناسی: جان وود وارد، نوشته دبراجی هاوسل است و با ترجمه حسن سالاری در انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

بوم‌شناسان می‌‌خواهند بدانند چگونه جانداران و مواد بی‌جان بر هم اثر می‌گذارند. جان وودوارد، دانشمند انگلیسی، یکی از نخستین آزمایش‌ها را در این زمینه انجام داد. او گیاه نعناع را در چهار ظرف با آب‌های متفاوت قرار داد. او دریافت که گیاهان علاوه بر آب، به مواد دیگری نیز برای رشد نیاز دارند.
بوم‌شناسان دیگر به بررسی رودها، دریاچه‌ها، اقیانوس‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها و زیستگاه‌های گوناگون پرداختند. بسیاری از آن‌ها در کنار مردم دوست‌دار طبیعت، برای تصویب قانون‌های حفاظت از زیستگاه‌ها کوشش کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما