loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف طب سنتی - جلد اول: علم الادویه (مفردات)

گیاهان و ادویه

5 (1)

ناشر عهد مانا

نویسنده سید محمدعلی سیدنظری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 1774

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77899 10003022
650,000 585,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب علم الادویه (مفردات)، جلد اول از دایره المعارف طب سنتی نوشته سید محمدعلی سیدنظری است و در انتشارات عهد مانا به چاپ رسیده است. این کتاب دارای پنج بخش: "مبانی علم مفردات"، "مفردات گیاهی"، "مفردات قارچی" و "مفردات حیوانی" و "مفردات معدنی" است، که در آن با پژوهش و تحقیقات گسترده، بسیاری از ابهامات موجود در این حوزه به صورت مستند رفع شده است.

بشر با توجه به نیاز خود برای درمان بیماری ها و مشاهده خواص برخی اشیاء، به جست و جو در محیط پیرامون خود پرداخته و توانسته با منافع و عوارض گیاهان، قارچ ها و اجزای معدنی جات آشنا شود؛ با گذشت زمان نیز دانش بشر به علم مفردات افزایش یافت و نتایج مطلوبی در درمان بیماری ها به دست آورد. پس کسب دانش مفردات حایز اهمیت است که در این کتاب به معرفی و توصیف مفردات پرداخته شده است.

بررسی ماهیت مفرد، تشابه، محل رویش، مضرات، مواد مؤثره، روش های تشخیص اصل و تقلبی بودن و مصلحات و تدابیر نیز برخی موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است. همچنین نام تمام مفردات و مشتقات آنها به زبان فارسی و عربی و اردو در یک فهرست و نام های انگلیسی و علمی نیز در فهرستی دیگر آمده است.

این نخستین اثر در این زمینه است که به صورت مصور و رنگی و با زبانی علمی و روان منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما