loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعجاز بیانی و تاثیری قرآن کریم - جلد دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77991 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از زمان نزول قرآن، مردم عرب که آیات الهی را می شنیدند، بر اساس فطرت و زبان مادری خود به خوبی و با تمام وجود به فرا بشری بودن آنها پی می بردند و برای درک چنین حقیقتی هیچ گاه نیاز به حضور نزد استاد نمیدیدند. برخی نیز که در درونشان تعارضی بین خواهش های نفسانی و دریافت های درونی احساس می کردند، برای رهایی از چنین غوغایی به برخی کارشناسان خبره روزگار خود مراجعه می کردند. زبان شناسان مورد رجوع نیز برخی حقیقت را به صراحت اعلام می کردند و بعضی که قلبشان بیمار بود، راه نجات را در تهمت هایی مانند سحر و جنون و مانند اینها می یافتند، لیکن خواسته یا ناخواسته به امتیازهای شگفت آور قرآن اعتراف می کردند.

یکی از پرسش‌های اساسی اعجاز قرآن چرایی ناتوانی عرب زبانان در معارضه با قرآن کریم است در یک فرآیند و گزینش منطقی در برابر این پرسش یکی از دو پاسخ ذیل می‌تواند ارائه شود:
1. نظریه صرفه
2. اعجاز بیانی و تاثیری قرآن کریم
با بررسی نظریه صرفه می‌توان به نادرستی آن پی‌برد و ناگزیر اعجاز بیانی و تاثیری تنها گزینه برای پاسخ به این پرسش خواهد بود، اینک پرسش از چرایی ناتوانی به چیستی اعجاز بیانی و تاثیری قرآن کریم و ریخت شناسی آن‌ها، تغییر و تحلیل می‌یابد. پرسشی که این کتاب عهده‌دار پاسخگویی به آن است.
در اعجاز بیانی رویکرد اصلی، بررسی ظواهر ادبی همچون بلاغت، نظم، سبک کاربست واژگان و ... است و در اعجاز تاثیری سخن از گونه‌های مختلف حضور و تجلی خالق متن، در متن و چگونگی بروز و ظهور آن است و به طور کلی چیستی و چگونگی اعجاز بیانی و تاثیری و رابطه آن دو با یکدیگر، محورهای عمده پژوهش حاضر را به خود اختصاص داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما