loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه اصحاب فرهنگستان علوم اسلامی (با تاکید بر اندیشه سیاسی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدصادق پورابراهیم اهوازی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77996 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

متعاقب پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با انقلاب فرهنگی، «فرهنگستان علوم اسلامی» به همت حجت الاسلام سیدمنیرالدین حسینی شیرازی در سال 1359 در قم تشکیل شد.
به اعتقاد مرحوم سید منیرالدین حسینی شیرازی «منظور از تشکیل این فرهنگستان، انجام فعالیت های فرهنگی اعم از تحقیقاتی و آموزشی و ارشادی جهت تبیین اداره اسلامی امور و شیوه جریان یافتن آن بود.»

اما از آنجا که این جریان کمتر شناخته شده است، این اثر به صورتی روشمند می کوشد منظومه فکری فرهنگستان علوم اسلامی را مورد بررسی قرار دهد. لذا اهمیت و ضرورت این پژوهش معرفی و شناساندن جریان فکری فرهنگستان است.

این کتاب در شش فصل جمع بندی شده است؛ فصل اول، تاریخچه شکل گیری فرهنگستان را بررسی می کند. در فصل دوم، به معرفی خویشتن، جماعت و جامعه در نگاه فرهنگستان پرداخته می شود. فصل سوم، با عنوان «فرهنگستان و مسئله غیریت سازی»، به توضیح غیریت سازی های فرهنگستان اختصاص دارد. عقلانیت و ادبیات خاص جماعت فرهنگستان در فصل چهارم به تصویر کشیده می شود. در فصل پنجم، به بررسی چالش های معرفت شناختی و نیز راه حل های سیاسی پیشنهادی فرهنگستان پرداخته می شود. در فصل ششم نیز اندیشه سیاسی اصحاب فرهنگستان علوم اسلامی معرفی و تشریح می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما