loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سند بایسته های تربیت کودک طیب

زیر مجموعه سند خانواده و سند تعلیم و تزکیه

ناشر قرآن و اهل بیت نبوت (ع)

نویسنده مریم ادیب | احمدرضا اخوت

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 176

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، درباره نکات ضروری تربیت اسلامی کودک در خانواده اسلامی است.
به گواه آیات و روایات نورانی و بسیاری از پژوهش ها، آنچه در کودکی رقم می خورد سرنوشت کودک را تعیین می کند و اقتضای سعادتمندی یا ناکامی را فراهم می کند. ندانستن اقتضائات رشد و بلوغ در هر مقطع، غفلت از اظهار عواطف کافی نسبت به کودک، قرار دادن او در معرض ناامنی ها، آموزش های نادرست و... باعث می شود تا تعادل کودک به هم بریزد و زندگی معنوی اش به خطر بیافتد.

مطالب کتاب در سه بخش تفکیک شده است، تا امکان شناخت و عمل به بایسته های تربیت کودک را فراهم کند.

در بخـش اول، حقایقـی بیـان شـده کـه لازم اسـت در بـاور والدیـن، مربیـان و نهادهـای مسـئول دربـاره کـودکان وجـود داشـته باشـد. در نظـر داشـتن ایـن حقایـق موجـب شـناخت بهتـر و بیشـتر دربـاره کـودک می شـود و چارچوب هـای نظـری کـه تعیین کننـده شـاخص های رشـد کـودک اسـت را مشخص می کند.

در بخش دوم به بررسی موضوعات و حقایقی پرداخته شده که والدین، مربیان و نهادها لازم است در عمل و رفتار با کودک در نظر داشته باشند و جنبه عملیاتی دارد. توجه به این مطالب موجب پرورش کارایی افراد مرتبط با کودک می شود.

بخش سوم به بررسی وظایف مربوط به حمایت از کودکان می پردازد و ضرورت پرداختن صحیح به این مسأله را به اشکال مختلف یادآور می شود. در این بخش به تنوعی از ساختارهای حمایتی متناسب با نیازهای کودکان پرداخته شده و ضمن این بررسی به چگونگی شکل گیری و اداره مرا کز ایتام خانه های طیب مادر و کودک و مهدها می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما