loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دنیای اسلام و تهاجم فرهنگی غرب

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدمهدی آصفی

مترجم تقی متقی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 80

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

نویسنده کتاب در این اثر، هجمه ای فرهنگی که می خواهد پل های ارتباطی بین حال و گذشته امت اسلامی را قطع کند، از طریق مباحث فرهنگی بررسی کرده است.

اثر حاضر ترجمه کتابی است از کتاب «الجسورالثلاثة» به قلم آیت الله محمدمهدی آصفی که مرکز الغدیر آن را به چاپ رسانده است. در این پژوهش، نویسنده، داستان تهاجم فرهنگی که قطع پل های ارتباطی میان حال و گذشته امت اسلامی را هدف گرفته، بازگو و این پل های ارتباطی را معرفی و نقش هریک را بیان می کند. این پل های ارتباطی عبارتند از؛ خانه، مدرسه و مسجد.

به نظر علامه آصفی، «کهنه» و «نو» محور این مبارزه نیست؛ زیرا هیچ کس منکر ضرورت و قطعیت نوگرایی نیست، بلکه نزاع بر سر «قطع» و «وصل» است. بنابراین، اشکال را در سوال اساسی زیر می توان خلاصه کرد: دگرگونی و تحول از حالتی به حالت دیگر چگونه حاصل می شود؟ و آیا این کار با قطع ریشه ها صورت می گیرد یا با پیوند بدان ها و بالندگی تازه ای از آن ریشه ها؟

نویسنده از این پرسش از طریق شناخت نشانه های حرکت (بریدن از فرهنگ)، نمودها، داعیه داران و آثار آن پاسخ می دهد و عقیده دارد که این حرکت، در مرحله اول بر اساس جدا کردن امت از پیشینه و میراث ها و در مرحله دوم براساس مسخ فرهنگ این نسل به اجرا درآمده؛ اما خدا اراده کرده است که این امت از خواب خرگوشی بیدار شده، نسبت به خطرهای قریب الوقوع، توجه پیدا کند، و آگاهان مخلص از فرزندان شان نیز به منظور نوگرایی واقعی، با کشیدن این پل ها به رویارویی با این تهاجم همت گماشته اند.

از آن جا که دشمنان امت اسلامی، امید زیادی به این شبیخون فرهنگی بسته اند، رویارویی با آن، نیازمند شناخت ساز و کار مناسب و آمادگی های لازم در این عرصه است.
منبع : خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما