loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتمان عزت و پیشرفت: چرایی و مختصات بازتولید گفتمان «عزت و پیشرفت» از کلان گفتمان انقلاب اسلامی

ناشر دیدمان

نویسنده حمیدرضا شاه نظری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 151

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78258 10003022
205,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب گفتمان عزت و پیشرفت به چرایی و مختصات بازتولید گفتمان «عزت و پیشرفت» از کلان گفتمان انقلاب اسلامی می پردازد. کتاب گفتمان عزت و پیشرفت، نوشته حمیدرضا شاه نظری است و در انتشارات دیدمان به چاپ رسیده است.

در کتاب گفتمان عزت و پیشرفت، ابتدا به برخی از مفاهیم مورد استفاده در نظریات گفتمانی همچون دیدگاه لاکلا و موفه پرداخته شده و سپس برای به دست آمدن معنای موردنظر از گفتمان، نویسنده با واکاوی آن در نظرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به تعریفی از آن رسیده، تا منظور از گفتمان و ویژگی های آن در این کتاب مشخص گردد.

مفهوم گفتمان یکی از مهمترین مفاهیمی است که در دوران معاصر در نظریه پردازی متفکران مختلف در حوزه های مختلف علوم انسانی جایگاه داشته است. گفتمان؛ یک نظام معنایی متشکل از عوامل زبانی و فرازبانی (نمادها، بافت اجتماعی و …) است که توسط یک جریان یا گروه با هدف تسری آن در جامعه، کسب اقبال اجتماعی نسبت به آن و تبدیل شدن آن به یک باور عمومی، مطرح می گردد و در این نظام معنایی، نقش عوامل زبانی (مصاحبه، متون نوشتاری، سخنرانی) برای شکل دادن به شبکه معنایی منسجم و مفصل بندی شده از مفاهیم، از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به شرایط کنونی کشور و زیاده خواهی های نظام سلطه، نیاز به بازتولیدی از کلان گفتمان انقلاب اسلامی است که مناسب شرایط کنونی و پاسخ دهنده مسائل حال حاضر انقلاب و کشور باشد. می توان مؤلفه های عزت و پیشرفت را دو مؤلفه اساسی گفتمانی برای جبهه انقلاب اسلامی در حال حاضر به شمار آورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما