loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی معنوی - جلد اول: بیداری

1 (1)
هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مجموعه «زندگی معنوی» بر اساس اثر فاخز و کم نظیر «منازل السائرین» خواجه عبدالله انصاری، ابواب صدگانۀ سلوک را تبیین می کند. در این کتاب، اصول و ویژگی های زندگی معنوی به گونه ای عرضه شده است که نظامی منسجم و چارچوبی واحد و جامع برای فهم خود ما و رفتارمان، چه از جنبه فردی و چه به لحاظ اجتماعی را فراهم می آورد؛ ازاین رو، با تکیه بر منابع دست اول معرفتی به ویژه قرآن کریم، نشانه ها و اشاره هایی معنوی برای پیمودن مسیر معرفت و عرفان راستین پیش روی سالکان قرار می دهد.

محور منازل که همان عرفان عملی و سیر و سلوک است، فناست و صد منزل، صد منزلِ فناست. اوج قلّۀ فنا این است که انسان موحّد شود؛ لذا فنا جایگاه مهمی پیدا خواهد کرد. به تعبیر ساده، فنا مستلزم محو شدن و این نیز ملازم با از خود بی خود شدن یا نفی تعیّن و خودیّت است.
دفتر نخست این مجموعه با نام «بیداری» جلد اول از مجموعه شرح منازل خواجه عبدالله انصاری است که نویسنده در آن به بیان اشارات و نکاتی ذیل عنوان باب «یقظه» پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما