loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ استشراق و سیر تحول مطالعات قرآنی در غرب

5 (1)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده شادی نفیسی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 218

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78332 10003022
105,000 99,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

درس «تاریخ استشراق و سیر تحول مطالعات قرآنی در غرب»، به طور کلی به موضوع خاورشناسی و تاریخچه آن و به طور خاص به برخی موضوعات در مطالعات قرآنی در این حوزه می پردازد.

بحث از تعریف پر چالش خاورشناسی، مباحث آن در عرصه های مختلف اسلام شناسی و تبیین ضرورت آگاهی از این نوع پژوهش ها، بحث آغازین کتاب است. استشراق در طول نزدیک به ده قرن، با فراز و فرودهای بسیار مواجه شده و انگیزه های مختلفی محرک آن بوده است که به اجمال بررسی شده است. فعالیت های علمی خاورشناسان را می توان در عرصه های مختلف طبقه بندی کرد. بخشی از این فعالیت ها در قالب فهرست نگاری، احیاء تراث و دایره المعارف نویسی انجام شده است که در ضمن معرفی آنها، به آسیب شناسی آنها پرداخته شده است.
مباحث بعدی کتاب به سه موضوع مهم در حوزه مطالعات قرآنی اختصاص یافته است که به ترتیب عبارت اند از: مبحث ترجمه قرآن، نسخه شناسی و جمع آن. در هر موضوع مهم ترین دیدگاه ها و شخصیت ها معرفی شده اند و به اقتضای مباحث به آسیب ها و نقدها اشاره شده است.

این کتاب بر آن است تا دانشجویان را با افق های جدید قرآن پژوهی آشنا کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما