loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حوزه و تحول در علوم انسانی

جریان شناسی و آسیب شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در حوزه های علمیه

ناشر دیدمان

نویسنده محمد آقابیگی کلاکی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 102

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78338 10003022
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی به جریان شناسی و آسیب شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در حوزه های علمیه می پردازد. این کتاب نوشته محمد آقابیگی کلاکی است و در انتشارات دیدمان منتشر شده است.

پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام ولایی جمهوری اسلامی، پیوندی ناگسستنی و عمیق با نظام آموزش های دینی و حوزه های تعلیم معارف دینی یعنی حوزه های علمیه دارد. از این رو باید در نتیجه این پیوند و ارتباط، انتظار برآوردن نیازهای تئوریک این نظام نوپا توسط حوزه های علمیه جدی تلقی شود؛ چنان که اگر از این مهم غفلت شود و یا این که حوزه های علمیه از عهده این مهم برنیایند و اهتمام جدی به آن نداشته باشند، نظام جمهوری اسلامی در نظر و عمل با چالش های عمده ای مواجه خواهد شد.

با توجه به این مهم، گفتار اخیر درصدد است تا با شناخت جریان های مهم فکری در حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی، موانع ساختاری و اندیشه ای مترتب بر رهیافت های مختلف حوزه را مورد تأمل و بررسی قرار دهد. در این راستا ابتدا به بررسی و معرفی جریان های عمده فکری حوزه های علمیه پرداخته و در پی آن موانع تولید علوم اجتماعی - اسلامی در حوزه را در کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی تحلیل خواهد نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما