loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاه راهبردی غرب نسبت به آینده اسلام و مسلمانان

مداقه ای در سیاست های کنترل اجتماعی مسلمانان در جوامع غربی

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 62

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78348 10003022
130,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که از مجموعه کتاب های اندیشنامه غرب شناسی و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در ۴ بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.

«ایران و بیداری اسلامی»، «غرب و اضطراب بیداری مسلمانان»، «نگرانی های غرب از قدرت آینده اسلام» و «اسلام میانه رو و علمای دینی» عناوین بخش های ۴ گانه این کتاب هستند.

تاملی در یافته های اندیشکده ها و مراکز مطالعاتی غربی نشان می دهد که امروزه قدرت روزافزون اسلام در غرب یکی از نگرانیهای جدی است؛ تهدید محتوا و اصول قانون اساسی امریکا (اصول لیبرالیسم) از طریق بسط شریعت اسلام و تهدید برخاسته از افزایش جمعیت مسلمانان در جوامع غربی، از جمله این نگرانی هاست.

برای کنترل اجتماعی مسلمانان در جوامع غربی راهکارهای گوناگونی به کار گرفته شده است. اندیشه غالب، نفوذ در بین مسلمانان و کنترل درونی آنهاست. اما در میان مبارزه بی امان جهان غرب با اسلام، جریانی در داخل امت اسلام و کشورهای اسلامی به عنوان قوت قلب غرب در مواجهه با اسلام تلقی می شود؛ جریانی تحت عنوان اسلام میانه رو که البته منظور از آن جریانی است که پایبندی به شرعیات و دستورات دینی را در حد یک تکلیف شرعی تلقی میکند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما