loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صعود چهل ساله: مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، براساس آمارهای بین المللی

4.2 (41)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده سید محمدحسین راجی | سید محمدرضا خاتمی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 352

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78379 10003022
170,000 153,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی در چهاردهه گذشته بنابر آمارهای بین المللی نشانگر موفقیت های جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات و کمبودهاست. جهت آشنایی بیشتر با دستاوردهای غرور آفرین ملت مسلمان ایران، کتابی تحت عنوان «صعود چهل ساله»، کـه ثمره تلاش نزدیک به 70 نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مطالعه بیش از 17 هزار ساعت است، از سوی دفتر نشر معارف منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آرمان هایی از قبیل عدالت، استقال، معنویت، آزادی، کرامت زن، مردم سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و... را با اسـتفاده از نزدیکترین و متناسب ترین شاخصه های بین المللی به آرمان های انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. نکته منحصر به فرد درباره کتاب صعود چهل ساله این است که ارجاعات آن به معتبرترین منابع بین المللی نظیر داده های اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، سازمان جهانی سلامت، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و دیگر مراجع آماری جهانی مستند شده است.

بر اساس این گزارش، کتاب «صعود چهل ساله» در 320 صفحه تهیه و تدوین شده و شامل 9 فصل (استقلال، گسترش عدالت اجتماعی، گسترش برخورداری های عمومی، عزت و اقتدار، پیشرفت های زیرساختی، پیشرفت صنعتی، پیشرفت در معنویت، کرامت زن، آزادی و مردم سالاری) است که در ادامه به جزئیات هرکدام از فصول اشاره شده است.

* فصل اول: استقلال (از وابستگی دوران پهلوی تا استقلال ایران اسلامی، استقلال در کشورهای دنیا)

* فصل دوم: گسترش عدالت اجتماعی (نابرابری، فقر)

* فصل سوم: گسترش برخورداری های عمومی (امنیت غذایی، آموزش مناسب، بهداشت، دسترسی به آب، دسترسی به برق، دسترسی به سوخت، دسترسی به وسایل ارتباطی، شاخصه توسعه انسانی)

* فصل چهارم: عزت و اقتدار (اقتدار امنیتی، اقتدار نظامی، اقتدار منطقه ای)

* فصل پنجم: پیشرفت های زیرساختی (حوزه حمل و نقل، علم و فناوری)

* فصل ششم: پیشرفت صنعتی (انرژی، صنعت)

* فصل هفتم: پیشرفت در معنویت (معنویت در دوران پهلوی، معنویت در جمهوری اسلامی، تأثیر جمهوری اسلامی بر معنویت دنیا، بحران معنویت در غرب)

* فصل هشتم: کرامت زن (زن در نگاه سران ایران، بررسی وضعیت زنان، کرامت زن در غرب)

* فصل نهم: آزادی و مردم سالاری (آزادی و مردم سالاری، آزادی و مردم سالاری در انقلاب اسلامی، نقد شاخص های آزادی در غرب)

کتاب صعود چهل ساله اثر آقای سیدمحمدحسین راجی و سید محمدرضا خاتمی است. البته قابل به ذکر است این کتاب حاصل تحقیق و زحمت بیش از 50 نفر است. کتاب صعود چهل ساله مروری دارد بر دستاوردهای چهل ساله‌ی انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین‌المللی که توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یونس استکی

خودم که هنوز نرسیدم مطالعش کنم، ولی خیلی شنیدم در موردش...♥️

25 بهمن 1400

سید محمد شرافت

سلام خدا قوت به شما که این اثر آگاهی بخش را برای فروش گذاشتید و درود ویژه ی جده ام زهرای اطهر (س) و حضرات معصومین و اولیای خدا برای تولید کنندگان این اثر گرانسنگ

1 اسفند 1399

محمدجواد رفیع

فوق العاده است

7 بهمن 1399

علی شفیعی فرد

این اثر عالی است. تبریک به حزب الله

5 بهمن 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما