loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قیام لله: تبیین انقلاب اسلامی بر اساس دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)

ناشر دیدمان

نویسنده اندیشکده برهان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 41

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78407 10003022
110,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اندیشنامه حاضر، به بررسی انقلاب اسلامی از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می پردازد.

انقلاب اسلامی از دو واژه انقلاب و اسلام ترکیب شده است. در اینجا، اسلام «هدف» و انقلاب «وسیله» است. در واقع، مردم و رهبری انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به وسیله انقلاب تلاش کردند که اسلام را به عنوان یک مکتب اجتماعی و سیاسی مجدداً احیا نمایند.

انقلاب در علوم اجتماعی، انقلاب یک مفهوم قدیمی است که تعاریف متعددی از آن ارائه شده است و هر یک از متفکران و اندیشمندان، برداشت های خاص و گاه متفاوتی از آن داشته اند. با این حال، این اصطلاح، در زمینه های گوناگون زندگی بشر، چه به صورت فردی و چه اجتماعی، با مفهوم کلی و اساسی «تحول و دگرگونی» به کار برده می شود.

واژه انقلاب اولین بار در معنای جدید سیاسی اش در دولت شهرهای اواخر قرون وسطای ایتالیا در اشاره به اصلاحات کلیسایی به کار رفت. این واژه ابتدا در حدود سال 1600 میلادی تحت حکومت کرامول وارد زبان انگلیسی شد و به طور متناقض نمایی، معنای تغییر و اصلاح نظام پیشین را به خود گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما