loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیخ شهید: در شناخت زندگی، زمانه و اندیشه های مشروعه خواه بزرگ، حاج شیخ فضل الله نوری

پژوهه تاریخی 28

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 93

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78413 10003022
170,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شیخ شهید، در شناخت زندگی، زمانه و اندیشه های مشروعه خواه بزرگ، حاج شیخ فضل الله نوری به شما کمک می‌کند. این کتاب نوشته جمعی از نویسندگان است و در انتشارات دیدمان به چاپ رسیده است.

«شیخ فضل الله نوری» از علمای برجسته ای است که هرگاه سخن از دفاع یا به چالش کشیدن انقلاب مشروطه به میان می آید، نام او نیز در ذهن متبادر می شود. وی از جمله شخصیت هایی است که تاریخ نگاران و پژوهشگران نهضت مشروطه در دفاع یا رد آرای او بسیار نوشته اند.
در اوج نهضت مشروطه خواهی، نظریۀ مشروطۀ مشروعۀ شیخ فضل الله مطرح گردید و به عنوان نظریه ای جنجال برانگیز مورد انتقاد و طرد عده ای از مشروطه خواهان که بیشتر جناح روشنفکر و تندروی انقلابیون را تشکیل می دادند، قرار گرفت. مخالفان شیخ هر کدام از ظن خود رویارویی وی با مشروطۀ غربی را تفسیر کرده و به ارائۀ نظریه پرداخته اند. با تأمل در تفسیرها و ادعاهای گوناگون، می توان دریافت که بسیاری از آن ها، تهمت، افترا و داوری های نسنجیده ای هستند که از سوی مخالفان وی ابراز شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما