loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آمریکا از نمای نزدیک: ناگفته هایی از شاخص های حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا

اندیشنامه غرب شناسی 9

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78425 10003022
225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آمریکا از نمای نزدیک، نوشته جمعی از نویسندگان است و در انتشارات دیدمان به چاپ رسیده است. آمریکا از نمای نزدیک به ناگفته هایی از شاخص های حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا می پردازد. کتاب آمریکا از نمای نزدیک، جلد نهم از مجموعه کتاب های اندیشنامه غرب شناسی است.

«وارن بافت» ثروتمندین فرد جهان طی سال های گذشته و مالک شرکت «برکشایر هاتاوی» در اظهارنظری جالب اذعان داشته است که: «جنگ طبقانی در آمریکا وجود دارد اما این طبقۀ من یعنی طبقۀ ثروتمندان است که جنگ را راه می اندازد و البته جنگ را می برد.»

یکی از شاخصه های عدالت و برابری در هر جامعه ای نحوۀ توزیع ثروت و درآمدها در آن جامعه است. به خصوص اگر آن جامعه داعیۀ دموکراتیک بودن را داشته باشد که به معنای داشتن فرصت های برابر برای تمامی شهروندان و برابر بودن آن ها در مقابل قانون است.

براساس آمارهای موجود و تأیید شده، آمریکا دارای بالاترین شکاف بین ثروتمندان و فقرا در بین کشورهای پیشرفتۀ دنیا است. شکاف بین جمعیت یک درصدی ثروتمند و مابقی 99 درصد به رکورد بی سابقه ای رسیده است. این یک درصد بیش از 70 درصد دارایی های کشور را در اختیار دارند که این امر رکورد بی سابقه ای را در تاریخ آمریکا رقم زده است. به عبارت دیگر 400 نفر از ثروتمندان آمریکا به اندازۀ 155 میلیون نفر دیگر در این کشور دارایی و ثروت در اختیار دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما