loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دریچه ای مفهومی به ایثار اجتماعی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدرضا برزویی | حسن شهرکی پور

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 193

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78541 10003022
97,000 87,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ایثار اجتماعی به عنوان یک مولفه دگرخواهانه، یکی از عوامل ایجاد و تقویت «سرمایه اجتماعی» است که از نتایج آن، می توان به «احساس تعلق» و «اعتماد عمومی» اشاره کرد.
وجود سرمایه اجتماعی در جامعه باعث همبستگی بیشتر مردم با یکدیگر و کاهش میزان آسیب های اجتماعی می گردد.
اینکه مردم در زمان بحران یا جنگ از مال، مال یا آسایش خود برای دیگر همنوعانشان می گذرند و یا حتی در زمان صلح ، برخی افراد از خود رفتارهایی نظیر اهداء عضو و یا نجات افراد از آتش سوزی . .. نشان می دهند.، دلیل بر وجود پدیده ای به نام ایثار در میان مردم یک جامعه دارد.

کتاب حاضر، مجموعه ای از مباحث است که در 15 نشست علمی در قالب « هیئت اندیشه ورز ایثار اجتماعی» در دانشگاه امام صادق (ع) و با حمایت دبیر خانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده و تلاش می کند مسئله ایثار اجتماعی را از دریچه های مختلف مفهومی و نظری مورد بررسی و کنکاش قرار دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما