loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داعش (بسترها، اندیشه و عملکرد)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حسن چراغلو | محمدرضا قلی هراتی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78584 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این نوشتار از زوایایی چند به تروریست های تکفیری داعش نگاه کرده و با الهام از مطالب موجود درباره این گروه اعم از مقالات، کتاب ها و رسانه های داخلی و خارجی متنی روان و ساده پیش روی مخاطب قرار می دهد.

زمینه های فکری و عملی شکل گیری داعش در تفکر اسلامی کدامند؟ آیا الگوها و چارچوب های فکری- عقیدتی این گروه توانایی برپایی یک دولت و استمرار آن را داشت؟ اختلافات و تمایزات تفکر اصیل اسلامی و تفکر داعش کدامند؟ چه شباهت و تفاوت هایی بین الگوی فکری داعش و القاعده وجود دارد؟ آیا ساختارهای ایجاد شده توسط داعش می تواند سازوکارهای ایجابی برای دولت سازی محسوب شوند؟ زمینه های بین المللی ایجاد و استمرار فعالیت های داعش چیست؟ نحوه عضوگیری بر مبنای چه مدلی است و داعش چگونه قادر به جذب افراد با ملیت های گوناگون است؟ و غیره بخشی از پرسش هایی است که کتاب داعش؛ بسترها، اندیشه و عملکرد به آن پاسخ می دهد.این کتاب مشتمل بر چهار فصل و یک ضمیمه است؛ فصل نخست به واکاوی اندیشه و ایدئولوژی داعش می پردازد و تفاوت های بنیادین تفکر اصیل اسلامی با تفکر داعش را مورد بررسی قرار می دهد. بسترهای شکل گیری داعش در فصل دوم مورد مداقه قرار می گیرد. در این فصل ارتباط داعش با القاعده، چارچوب سازمانی داعش، منابع مالی این گروه تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی داعش بررسی می شود. همین فصل اطلاعات جالبی درباره یکی از مرموزترین چهره های داعش و خطرناک ترین زن تحت تعقیب دنیا و عضو این گروه تروریستی را ارائه می دهد. فصل سوم چالش ها، فرصت ها و پیامدهای حضور داعش در منطقه را بررسی می کند و فصل پایانی به بازخوانی عملیات تروریستی داعش در اقصی نقاط جهان می پردازد. یکی از مباحث این فصل، شرح عملیات تروریستی داعش در تهران است. شرح حمله و تحلیل آن به همراه رفع شبهه از ابهامات آن رخداد و واکنش های جهانی به آن از جمله مهم ترین مباحث فصل چهارم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما