loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی - جلد دوم: (از دولت شورای انقلاب تا دولت شهید رجایی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا بهداروندیانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 448

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» حوادث و اتفاقات مربوط به تشکیل دولت شورای انقلاب تا دولت شهید رجایی را بیان می دارد.

با استعفای دولت موقت در آبان 1358 شورای انقلاب اداره ی امور کشور را برعهده گرفت که تا انتخاب اولین رئیس جمهور به اداره ی امور پرداخت. انتخاب بنی صدر به ریاست جمهوری که در عدم اتحاد نیروهای انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، بحران ها و تبعات زیان باری برای نظام اسلامی و کشور داشت که باعث واردشدن آسیب های اساسی به ویژه در دوره ی دفاع مقدس شد. دخالت ها و اقدامات آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران با همدستی برخی عناصر داخلی و ضدانقلاب فراری با تدارک کودتا و... از چالش های بزرگ برهه ی مورد بررسی بود. همچنین در برهه ی مورد بررسی اقدامات فرهنگی در راستای زدودن آثار و بقایای فرهنگ غربی و رژیم شاهنشاهی، که همواره مورد تأکید رهبرکبیر انقلاب و دلسوزان نظام بود، شروع شد و با انقلاب فرهنگی و تأسیس نهادهای مختلف فرهنگی و دانشگاهی سرعت قابل توجهی گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما