loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی - جلد سوم: از آغاز جنگ تا بحران آفرینی بنی صدر

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا بهداروندیانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 596

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78596 10003022
220,000 209,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران، زمانی آغاز شد که توطئه ها و طرح های قدرت های بزرگ در مقابله با انقلاب اسلامی به نتیجه نرسید. ثبات، اقتد ار و استقلال نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، که تداوم سلطه ی ابرقدرت ها را بر منطقه با مخاطره مواجه ساخته بو ، برای آنها قابل تحمل نبود؛ به همین جهت با استفاده از رژیم بعث عراق و با حمایت متحدین منطقه ای، جنگی ویرانگر را برای تجزیه ی کشور و سقوط جمهوری اسلامی طراحی کرده و به مرحله ی اجرا درآوردند .

اما آنچه بیش از هر چیز توجه جهانیان را به خود جلب کرد، این بود که فرمانده کل قوا، هم زمان فرمانده کل ضد انقلاب بود. در چنین شرایطی نیروهای مؤمن و انقلابی با حداقل تسلیحات نظامی، ضمن تکیه بر ایمان و توکل به خداوند ، و با اطاعت از رهبری توانستند به خلق حوادثی دست بزنند که درک آنها برای جهانیان بسیار سخت و بی سابقه بود.

این اثر به ذکر وقایع و حوادث بزرگ و تأثیرگذار نیمه ی دوم سال 1359 و ماه های آغازین سال 1360 می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما