loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی - جلد چهارم: از آشوب های داخلی تا فاجعه هفتم تیر

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا بهداروندیانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 596

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78599 10003022
260,000 247,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، جلد چهارم از مجموعه ی «تاریخ تحوّلات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی» می باشد.

فضای باز سیاسی به وجودآمده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت و رقابت سیاسی میان گروه ها و احزاب سیاسی را به میزان قابل توجهی افزایش داد. گروه های سیاسی از جمله جبهه ی ملی، نهضت آزادی، سازمان مجاهدین خلق و حزب توده با استفاده از این فضا به جمع آوری نیرو، سازماندهی تشکیلاتی و نفوذ در ساختارهای حاکمیتی و ترور یاران امام پرداختند.

آنان راهبرد قانون گریزی، ایجاد هرج و مرج و آشوب را برای مقابله با جمهوری اسلامی در پیش گرفتند و برای ایجاد تغییرات مورد نظر خود، برگزاری رفراندومِ زیر نظر خود را مطرح نمودند.

در این میان، آنچه را که فراموش کرده بودند، اسلام، ملت و رهبری امام بود. سپس با محاسبات اشتباه خود، ضمن نادیده انگاشتن قدرتِ نقش آفرین این سه عنصر، خود را «انقلابی» جلوه می دادند و سقوط نظام شاهنشاهی را به خود منتسب می کردند. سرانجام صبر، سکوت، مدارا و مماشات امام به پایان رسید و مردم بساط این گروه ها را درهم پیچیدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما